اتوبار و باربری نیاوران

اسباب کشی ، بسته بندی اثاثیه و باربری در نیاوران

اتوبار و باربری نیاوران

اسباب کشی ، بسته بندی اثاثیه و باربری در نیاوران

باز کردن و چیدن وسایل آخرین مرحله از اسباب کشی

گاهی اوقات به نظر می‌رسد باز کردن و چیدمان وسایل بعد از اسباب‌کشی تمامی ندارد و این موضوع باعث خستگی و بروز فشارهای عصبی میشود .

اگر دوست دارید بعد از مرحله پراسترس و خسته‌کننده جابه‌جایی و رسیدن به خانه جدید، هرچه سریع‌تر و راحت‌تر هر چیزی را در جای مناسب قرار داده و اصطلاحا جاگیر شوید میتوانید با رعایت نکات زیر به این مهم دست یابید . یادتان باشد هرچه سریعتر وسایل خود را باز کنید ، زودتر به آرامش خواهید رسید.

۱) ابتدا تصمیم بگیرید که مبلمان و وسایل بزرگ بهتر است در کجا قرار بگیرند و نقشه چیدمان کلی خانه را در یکبار در ذهنتان مرور کنید.

۲) هیچ‌وقت بدون مشخص کردن محل قرار گرفتن محتویات یک جعبه درب آن را باز نکرده و وسایل را از داخل جعبه بیرون نیاورید چرا که این کار باعث می‌شود با حجم زیادی از وسایل خرده ریز که برنامه درستی برای مکان قرار گرفتن آن ها ندارید مواجه شوید.

۳) برای باز کردن وسایلتان برنامه‌ریزی داشته باشید ، تجربه نشان داده که بهترین حالت برای باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود که این زمان هم باعث عدم فشار کاری و خستگی بیش از پیش شما میشود و هم باعث از بین رفتن خستگی ناشی از جابه جایی شما خواهد شد.

۴)  بعد از برگشتن از کار روزانه و کمک گرفتن از کسی برای نگه‌داری از کودکتان، شروع به باز کردن وسایل کنید.

۵) وظایف و مسُولیت هر بخش را بین افراد خانواده تقسیم کنید ، به طور مثال از فرزند بزرگ‌تر خود در این راه کمک بگیرید. می‌توانید این کار نفس‌گیر را بین اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم‌کننده کنید. با یک برنامه‌ریزی مطمئن باشید هریک از اعضاء خانواده در این راه به شما کمک خواهند کرد. از آن‌ها بخواهید هر روز دو یا سه جعبه را باز کرده و در محلی که قبلا شما برای آن ها مشخص میکنید قرار دهند.

۶)  باز کردن جعبه‌هایی که محتویات آن ها لوازم و ظروف غیرضروری مانند وسایل انباری میباشد را به آخر هفته موکول کنید.

۷) فراموش نکنید وسایل مورد نیاز و ضروری را ابتدا باز کنید. موقع بسته‌بندی، کارتن‌هایی که ابتدا باید باز شوند را مشخص کنید و روی آن‌ها بنویسید: ضروری یا اول باز شود یا با زدن علامتی خاص اولویت آن‌ها را مشخص کنید. وسایل ضروری شامل ملحفه‌ها، وسایل حمام و آشپزخانه و بعضی از لباس‌ها خواهند بود. باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در خانه جدید کاملا مستقر شوید، کمی راحت‌تر می‌کند.

۸) هنگام باز کردن کارتن‌ها، فهرستی که در زمان بسته بندی از محتویات داخل کارتن ها تهیه کرده اید را با خود به همراه داشته باشید تا وسایل را راحت‌تر پیدا کنید.

۹) گیج و عصبی نشوید. باز کردن و چیدمان وسایل نیاز به صبرو شکیبایی دارد و همواره این موضوع را به خود یادآوری کنید که بالاخره همه چیزها باز شده، در جای مناسب قرار خواهند گرفت.

۱۰)  وسایل و جعبه ها را اتاق به اتاق و یا قسمت به قسمت باز کنید و بعد از اتمام یک اتاق به اتاق بعدی بروید.پیشنهاد ا به شما این است که ابتدا وسایل اتاق خواب و حمام را باز و چیدمان کنید و بعد به سراغ وسایل باقی اتاق ها بروید.

۱۱) همان طور که در بالا گفته شد از سایر اعضای خانواده کمک بگیریر ویادآوری کنید که  به محض این که هر کس به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کرد و کار باز کردن و چیدمان آن ها را انجام داد به سراغ وسایل بقیه جاها مثلا اتاق پذیرایی، راهرو و … بروید. بار دیگر تاکید می‌کنیم  خانه جدید را با کمک هم و در کنار همه اعضای خانواده خود بسازید.

۱۲) از نظر و سلیقه سایر اعضای خانواده در چگونگی چیدمان و نحوه قرار دادن وسایل استفاده کنید و حتما برای رسیدن به چیدمان مطلوب با آن ها مشورت کنید.

۱۳)  قبل از باز کردن وسایل، لوازم ضروری مانند چاقو، پیچ‌گوشتی، میخ، چکش و سطل آشغال را آماده کنید تا به‌راحتی چسب‌ها را باز کرده، تابلوها را به دیوار زده و کارتن‌های خالی را دور بریزید.

۱۴) نکته آخر که میتواند راهکار اصولی برای این بخش از اسباب کشی شما باشد این است که در صورتی که فکر می‌کنید کار جابه‌جایی وقت و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت و از نظر مالی مشکلی نداشته و در مضیقه نیستید، از شرکت‌ های بسته بندی که کار پچیدمان آن پکینگ وسایل را هم انجام میدهند  کمک بگیرید. با این کار در وقت خود صرفه‌جویی کرده و این روزها را راحت‌تر می‌گذرانید.